top of page

עוגת שוקולד בריאותית עם גנאש שוקולד וחמאת בוטנים


לרגל יום ההולדת של אבא שלי, חיפשתי דרך להכין לו עוגת יום הולדת שהוא באמת יוכל להינות ממנה מבלי שאמא שלי תעיר לו על כל הסוכר והשומן שיש בה.

אז אפיתי עוגה על בסיס חיטה מלאה (כן, אפשר להחליף בקמח לבן או קמח ללא גלוטן), ללא ביצים ועם חמאת בוטנים. השתמשתי בתחליף סוכר, אבל ניתן להכין את העוגה גם עם סוכר רגיל.

לקישוט הכנתי גנאש על בסיס חמאה בוטנים ושוקולד מריר 70%, זילפתי מסביב וקישטתי בסוכריות מוזהבות (כמו שאני אוהב).

אפשר בקלות להפוך את העוגה הזאת לטבעונית באמצעות החלפת החלב במשקה סויה או שקדים. כל שאר המרכיבים טבעוניים.





מצרכים לעוגה בקוטר 18: 120 גרם קמח מלא (או לבן או ללא גלוטן) 140 גרם תחליף סוכר או סוכר קוקוס (2/3 כוס. וכן, אפשר עם סוכר לבן) * 30 גרם קקאו כפית אבקת אפייה חצי כפית אבקת סודה לשתייה חצי כפית מלח 50 גרם שוקולד מריר 70% 240 גרם חלב (אפשר להחליף בחלב שקדים או סויה לעוגה טבעונית) כף חומץ תפוחים 60 גרם חמאת בוטנים כף תמצית וניל אופן ההכנה: בקערה חסינת חום מערבבים את השוקולד והחלב וממסים בפולסים במיקרוגל. מערבבים ומוודאים שכל השוקולד נמס. מוסיפים את החומץ, מערבבים ומוסיפים את חמאת הבוטנים והוניל. מאחדים הכל. בקערה גדולה יותר, מערבבים את כל המצרכים היבשים. שופכים את התערובת הרטובה מעל ומערבבים עד לאיחוד. מעבירים לתבנית ואופים כ-40 דקות בחום של 165 מעלות. לגנאש שוקולד וחמאת בוטנים: בקערה חסינת חום שמים 130 גרם חמאת בוטנים ו-100 גרם שוקולד מריר 70%. ממיסים במיקרוגל בפולסים. מערבבים עד לאיחוד ומצננים מעט.

לאחר שהעוגה התקררה לגמרי, מזלפים או מורחים את הגנאש ומקשטים איך שאוהבים.


* השתמשתי בתחליף סוכר ששווה במשקל שלו כמו לסוכר רגיל. חלק מתחליפי הסוכר שווים בנפח (כוס סוכר=כוס תחליף). יש לשים לב באיזה סוג תחליף משתמשים.

0 תגובות
bottom of page