top of page

עוגיות שוקולד לבן-תפוז




תפוזים תמיד מזכירים לי את ארץ ישראל של פעם, מלאה שדות ופרדסים. אנחנו אולי לא המגדלים המרכזיים בעולם, אבל אנחנו אלו שהצגנו את זן התפוזים ג׳אפה לעולם (jaffa/יפו). השם ניתן לזן התפוזים עוד בתקופת הטמפלרים, משום שרוב הגידול שלהם היה ביפו. כיום, ייצוא התפוזים מהארץ קטן, אך השימוש בשם המסחרי נמכר למגדלי פירות בעולם. למתכון הזה באמת עדיף להשתמש בתפוזים מזן ג׳אפה כי אנחנו צריכים את הקליפה שלהם.זאת משום שהיא עבה ועסיסית יותר (רק לא לשכוח לשטוף היטב את התפוז). את הארומה התפוזית משלים השוקולד הלבן ומוסיף מתיקות לעוגיה. את הזילוף של השוקולד מומלץ לעשות על עוגיה קרה, בכדי שהשוקולד יתייצב וייתפס עליה טוב יותר. כאשר ממיסים שוקולד לבן, יש לעשות זאת בזהירות משום שהוא עלול להישרף במהרה. הכי טוב להשתמש בקערת חסית חום, לחמם 10 שניות במיקרוגל, לערבב בעזרת לקקן ולהמשיך כך שוב עד שהשוקולד נמס לגמרי.



מצרכים ל-18 עוגיות: 100 גרם חמאה רכה 45 גרם סוכר לבן (4 ו-1/2 כפות) 45 גרם סוכר חום בהיר (4 ו-1/2 כפות) קורט מלח גרידה מחצי תפוז 1 ביצה (בטמפ׳ החדר) כף תמצית וניל איכותית 130 גרם קמח לבן (כוס פחות כף) 2 גרם סודה לשתייה (1/4 כף) 80 גרם קצוץ שוקולד לבן(קצת פחות מחצי כוס שוקולד קצוץ) לזיגוג- 100 גרם שוקולד לבן מומס (חצי כוס שוקולד קצוץ)


אופן ההכנה: במיקסר עם וו גיטרה מעבדים את החמאה, הסוכרים, המלח וגרידת התפוז עד שנוצרת תערובת תפוחה ובהירה. מוסיפים את הביצה ותמצית הוניל ומעבדים עד לאיחוד. מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים את הקמח והסודה לשתייה. מערבבים מעט ומוסיפים את השוקולד הלבן. ממשיכים לעבד עד לאיחוד. מצננים במידת הצורך את התערובת ויוצרים 18 כדורים. אופים בטמפ׳ של 170 מעלות כ-13 דקות עד שמזהיב מעט. מוציאים מהתנור ונותנים לעוגיות להצטנן. מומלץ להעביר למקרר ל-15 דקות לפני זילוף השוקולד. לאחר שהעוגיות קרות לגמרי מקשטים אותן באופן הבא- ממיסים שוקולד לבן (בבן מרי או בפולסים קצרים במיקרוגל תוך כדי ערבוב בכל פעם), מעבירים אותו לשקית זילוף ועושים חור קטן, מזלפים בצורת שתי וערב. מחכים שהשוקלד יתייצב (במידת הצורך מעבירים למקרר) ואורזים בקופסא אטומה. אני מעדיף לשמור אותן במקרר היות ואנחנו חיים במידה חמה יחסית. אבל מומלץ לאכול אותן בטמפרטורת החדר. העוגיות במיטבן ביום שהן נאפו, אבל אפשר לשמור אותן אפילו שבועיים במקרר (בהנחה שתצליחו לא לחסל אותן).




0 תגובות
bottom of page