top of page

עוגיות שוקוצ׳יפס ״לויאן״ סטייל



הרבה זמן שאני מנסה לפענח את הסוד לעוגיות המדהימות של "לויאן" מניו יורק. אז סוף סוף אני יכול לשתף אותכם במתכון שלדעתי משתווה למקור!

נכון, העוגיות האלו עצומות, אבל זה כל הקסם שלהן. אפשר להכין אותן בחצי הגודל, אבל זה לא אותו הדבר.

מבחינת תוספות, כל דבר הולך, כל עוד שומרים על אותם יחסים- שוקולד חלב, שוקולד לבן, אגוזי פקאן, אגוזי לוז, פיסטוק וכו׳.

העוגיות הכי טעימות כשהן חמות. אבל נשמרות היטב גם 3 ימים במיכל סגור. אפשר לתת חימום של מספר שניות במיקרוגל. עם כדור גלידה זה קינוח בפני עצמו.






מתכון ל-15 עוגיות ענקיות: 200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות 150 גרם סוכר חום דמררה (3/4 כוס) 100 גרם סוכר לבן (חצי כוס) 2 ביצים 6 גרם תמצית וניל אמיתית (כפית) 333 גרם קמח לבן (2 ו-1/3 כוסות) 3 גרם קורנפלור (1/3 כף) 5 גרם אבקת סודה לשתייה (1 ו-1/2 כפית) 3 גרם מלח (חצי כפית) 250 גרם אגוזי מלך (2 ו-1/2 כוסות) 350 גרם שוקולד מריר 55% (1 ו-3/4 כוסות. רצוי בצורת שוקו ציפ' אם לא אז לקצוץ גס)

אופן ההכנה: במיקסר עם וו גיטרה מאחדים את החמאה והסוכרים במהירות נמוכה-בינונית. לאחר איחוד מעלים מעט את המהירות ומוסיפים את הביצים ותמצית הוניל. בקערה נפרדת מנפים את הקמח, הקורנפלור ואבקת הסודה לשתייה. מוסיפים מלח ומערבבים. מנמיכים את מהירות המיקסר לנמוכה ומוסיפים את תערובת היבשים. קצת לפני שכל התערובת התאחדה, מוסיפים את אגוזי המלך והשוקולד המריר. מעבדים במיקסר עד לאיחוד. להיזהר לא לערבב את התערובת יותר מידי. יוצרים 15 כדורים במשקל 100 גרם כל אחד ומקפיאים לפחות שעה. ניתן לשמור בהקפאה ולאפות לפי הצורך. מחממים תנור ל-200 מעלות ואופים את העוגיות הקפואות כ-15 דקות עד שמזהיבות. יש להמתין כ-10 דקות לפני שאוכלים. העוגיות הכי טעימות כשהן חמות. אבל נשמרות היטב גם 3 ימים במיכל סגור. אפשר לתת חימום של מספר שניות במיקרוגל.




תגובה 1
bottom of page